Karlskoga-Nobel RK

Karlskoga-Nobel Rotaryklubb stiftades 1948 och har idag ca 30 medlemmar: Klubben är en mötesplats för människor engagerade i näringsliv och samhälle Klubben bidrar till lokala, nationella och internationella kontakter Klubben visar samhällsengagemang genom lokala och internationella projekt  Vi finns även på Facebook under namnet: Karlskoga-Nobel Rotaryklubb. Vi delar årligen ut stipendier och uppmärksammar "Bra kamrat i skolan". Kontakt kan tas via Presidenten  Dan Gunnarsson eller per.aspeli@hotmail.com Vill du delta i lunchmöte, krävs föranmälan lunchen dagen innan till robert.carlsson@saabgroup.com  Klubben har BG 130-3262 och Swish 123 330 37 99. Klubben stod som värd för distr konf 1-2 oktober 2022 i Karlskoga Bilden visar Alfred Nobel på Torget i Karlskoga, foto: Jan Sjögren. Klubbens medlemsmål för 2023-24 är att öka med yngre medlemmar. Klubbens bidrag till årliga fonden är 26.5 USD per medlem, likaså är bidraget till Polio plus 5.000 SEK. Vårt bidrag till projekt R10 Lettland är 5.000 SEK. Presidentens handlingsplan med åtgärder finns under presidentens sida.